Kvalitets børnemøbler siden 1972
Dansk Design - produceret i Danmark header_banner_heart

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Alle produkter købt på denne hjemmeside bliver solgt direkte fra:

LIFETIME Kidsrooms Internet Shop
M.Schack Engel A/S
Højervej 16
6280 Højer
Danmark
CVR nummer 10523249

Telefon salg/support (webshop)
+45 74 78 22 58 eller 61 68 03 05
tina@lifetime.dk

Med ethvert køb accepterer du automatisk de følgende betingelser.

katalog-23

PRISER & BETALING.
Alle priser er opgivet inkl. moms og i danske kroner. Du kan betale med Dankort, Visa-Dankort, Visa, MasterCard og kort fra Forbrugsforeningen eller via Mobil Pay. Vi tager ikke gebyrer. Du modtagere en ordrebekræftelse pr. e-mail. Betalingen bliver ikke trukket før forsendelse. Faktura sendes til din e-mail. Alle priser er inkl. 25 % moms, men eksklusiv forsendelse. Nogle lande har lokale skatter, som vi ikke kan blive holdt ansvarlige for.

KAN JEG OVERFØRE PENGE TIL JER?
Ja, hvis du ikke har andre muligheder, kan du godt overføre penge til vores konto. Vi har følgende konto hos Spar Nord Esbjerg:
Regnr.: 9244
Kontonr.: 2440007298
OBS: Ved bankoverførsel er du ikke dækket af indsigelsesordningen

SIKKERHED VED ONLINE KØB
Når du betaler med betalingskort eller kreditkort bliver dine kortoplysninger sendt direkte til DIBS (Dansk Internet Betalingsservice). Al kommunikation mellem dig og DIBS er krypteret, så ingen kan opsnappe de informationer, du indtaster. Derfor er sikkerheden på samme høje niveau, som når du hæver penge i en Dankortautomat.

FRAGT.
Du kan uden omkostninger afhente dine varer på Højervej 16, 6280 Højer. Hvis du ønsker at få dine varer leveret til din privat adresse i Danmark (på alle brofaste øer), bliver disse gratis leveret af vores dygtige transportpartnere. Ved mindre forsendelser som sengetøj, accessories og puder sender vi med POSTDANMARK.
Fragtmanden kontakter dig pr. telefon dagen inde levering.

BEMÆRK.
Hvis du monterer din møbler eller bortkaster emballagen efter udpakning, mister du din mulighed for at returnere produktet inden for 14 dage. Derfor er det en god ide at folde emballagen sammen og gemme den indtil du har endeligt besluttet dig.
Ved levering til ikke-brofaste øer bedes du kontakte LIFETIME angående leveringstidspunkt, leveringsmåde og pris.
Alle vore ordrer leveres af et stort antal forskellige fragtbiler, og derfor er det ikke muligt at få et præcist leveringstidspunkt inden for det angivne tidsrum på dagen. Ligeledes er det heller ikke muligt at ringe direkte til den pågældende chauffør. Hvis du har opgivet et telefon nr. på din ordre, ringer vognmanden dig op dagen inden leveringen.

LEVERING.
LIFETIME har forventeligt 1 uges leveringstid fra bestillingsdag til levering når det gælder møbler. Bliver din bestilling mod forventning forsinket, vil du naturligvis blive kontaktet pr. mail eller telefon af vores kundeserviceafdeling i god tid. Der tages forbehold for søn- og helligdage.

Når du bestiller dine møbler hos LIFETIME, bestemmer du selv om du vil have dine varer kørt ud, eller om du selv vil afhente dine varer.
Når du modtager dine nye møbler, er det vigtigt, at du kontrollerer om, det er de rette varer som er leveret, samt om der er synlige skader. Er alt som forventet, vil du blive bedt om at kvittere for modtagelse af fragtmanden.
Hvis emballagen er beskadiget eller bærer andre synlige tegn på defekt, skal du på fragtbrevet kun kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet, eller undlade at modtage varen og bede chaufføren tage den med retur igen.
Hvis en vare viser sig at være beskadiget eller defekt efter udpakning, bedes du kontakte LIFETIME´S kundeservice, som vil hjælpe med en løsning. Af bevismæssige årsager bedes du kontakte vores kundeservice senest 5 dage efter modtagelsen.

5 ÅRS KONSTRUKTIONS GARANTI.
Hos LIFETIME er møblerne produceret i Danmark efter stolte møbeltraditioner. Vi ved at gode materialer kombineret med ægte håndværk, giver kvalitet og holdbare møbler. Derfor får du 5 års garanti på konstruktionen, når du køber møbler hos LIFETIME.
Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret ifølge købeloven. Men hos LIFETIME står vi inde for kvaliteten ned til mindste detalje. Derfor tør vi godt give dig vi en udvidet garanti, som stiller dig langt bedre end den lovpligtige reklamationsret.

REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
M. Schack Engel A/S
Mærk RETURVARE
Højervej 16
DK- 6280 Højer

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

FORTRYDELSESRET
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved tina@lifetime.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 450 kr.

Varer undtaget fortrydelsesretten
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Schack engel A/S,
Mærk FORTRYD
Højervej 16
6280 Højer

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (Tilføj eventuelt.: … mod forudgående aftale.)

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf. nr. og e-mailadresse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Vi videregiver IKKE oplysninger til tredjepart.
Personoplysningerne registreres hos LIFETIME Kidsrooms Internet Shop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på lifetimekidsrooms.dk er Tina Bæk-Nielsen, LIFETIME forhandler.

Som registreret hos LIFETIME Kidsrooms Internet Shop har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: tina@lifetime.dk

BILLEDER & FARVER.
Vi har gjort vores bedste for at sikre os at beskrivelsen og specifikationerne af produkterne er korrekte, samt at gengivelse og reproduktion af farve er så præcis som produktionen og den fotografiske proces tillader. Dog er vi ikke ansvarlige for variationer i farve forsaget af browser software eller computer systemer brugt af kunden.

KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til tina@lifetime.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 01.12 2016

Tilmeld dig nyhedsbrevet