Ofte stillede spørgsmål

 

 

Hvor produceres møbler fra LIFETIME Kidsrooms?

LIFETIME Kidsrooms A/S har base i Danmark. Nærmere betegnet befinder kontoret og fabrikken sig i byen Sønder Sejerslev nær Højer i det sydvestlige Danmark. Alle vores møbler produceres på vores danske fabrik. Accessoires og mindre produkter produceres – i tæt samarbejde med LIFETIME Kidsrooms - af vores danske underleverandører. Tekstiler, lamper, stole osv. indkøbes fra udvalgte leverandører for at kunne tilbyde et fyldestgørende sortiment til børneværelset.

Hvor kommer træet fra, som bruges i møbelproduktionen hos LIFETIME Kidsrooms?

Alt vores træ kommer fra udvalgte FSC certificerede skovplantager i Nordeuropa. Træet leveres fra Sverige, Finland, Letland og Litauen. Det er der flere grunde til. Vores leverandører er FSC-certificerede, og alt vores råtræ kommer fra kontrollerede skovbrug. Certificeringen forsikrer os om, at alt vores træ kommer fra bæredygtigt skovbrug, som vi kan være stolte af.

Vi giver tilbage, og er bevidste om, at vi skal gøre vores, for at passe på klimaet. Derfor tager vi vores ansvar meget alvorligt, og bruger kun træ fra skovbrug med ansvarlig skovdrift.

FSC-certificeringen sikrer os, at der altid gives tilbage. For hver 2. træ, vi bruger i vores produktion, plantes 3 nye træer.
 
Det kolde nordiske klima er medvirkende til en langsom vækst i træets struktur, hvor årringene i træet ligger tættere på hinanden sammenlignet med fyrretræ fra varmere regioner. Denne proces giver vores træ en meget høj kvalitet.

Produktinformation 

 

Passer en deluxe lamelbund til en seng, som er produceret med henblik på at bruge en standard lamelbund?

Nej. Det kræver at I bestiller nye sengesider, når ønsket er at udskifte en lamelbund fra standard til deluxe – eller omvendt. Vores senge, der er designet med henblik på at passe med en standard lamelbund, har sengesider, hvor standardlamellerne er skruet i. Senge lavet til en deluxe lamelbund har sengesider med metalbeslag, som bærer på deluxe lamelbunden.

Hvor høj må en madras være i en LIFETIME Kidsrooms seng?

På alle køjesenge fra LIFETIME Kidsrooms, har vi markeret den anbefalede højde for madrasser ifølge de europæiske sikkerhedsnormer for produktion af børnemøbler.

Markeringen gør opmærksom på, at madrassen ikke bør være højere end anvisningen. Den maksimale madrashøjde er anvist på køjesengens sengeben. Alle madrasser passer i sengene og overholder de europæiske sikkerhedsnormer. Vi anbefaler, at ingen madrasser overstiger en højde på 16 cm.

Hvor meget vægt kan en seng bære – og kan der ligge en voksen i sengen?

For senge med en standard lamelbund anbefaler vi en maksimal vægt på 150 kg. For senge med en deluxe lamelbund anbefaler vi, at den maksimale vægt ikke overstiger 200 kg.

Hvor gamle skal børn være, før de kan bruge LIFETIME Kidsrooms produkter og møbler?

Vi lader det være op til den enkelte forælder at beslutte, hvornår barnet er gammel nok til at benytte børnemøbler fra LIFETIME Kidsrooms.

Vi har valgt at producere vores senge efter den europæiske sikkerhedsnorm EN 747, hvor vi ved senge med et madras-niveau fra gulvet på over 80 cm, skal angive en anbefalet minimumsalder på 6 år.

I standardsenge er det muligt at øge sikkerheden ved at tilføje en ekstra høj sengehest. Sengehesten monteres på sengens eksisterende sengesider.

Passer alle dele sammen og kan jeg bygge møblerne om præcis som jeg ønsker?

Alle senge fra LIFETIME Kidsrooms er produceret med henblik på at kunne bygges sammen. Vi har udviklet et modulsystem, som lader dig ændre på sengen uden at erhverve dig en helt ny seng. I tilføjer blot sengehest, skuffer, gæstesenge eller trappe og stiger, når tiden er til det.

Det har altid været hensigten, at vores møbler skal holde hele barndommen. Meningen er, at du – med tiden - kan finde ud af, hvilke behov barnet har. Hvad enten det er mere opbevaringsplads eller flere sovepladser, så er muligheden for at ombygge møblerne altid til stede.

Hvis I starter ud med en basisseng, er det fundamentale på plads. Herfra er mulighederne mange. Byg sengen om på uendeligt mange måder, når barnets behov ændrer sig.

Hvordan kan jeg vaske madrasbetrækket?

Alle vores madrasovertræk kan vaskes til gavn for sundhed og renlighed, når børnene sover og leger i sengen. Betrækket bør vaskes i henhold til instruktionerne, for at få det bedste resultat efter vask og lufttørring. For at opnå det bedste resultat, bør du lægge betrækket på madrassen før det er 100% tørt. På den måde glider det lettere på og tilpasser sig madrassen. 

 

Bæredygtighed og sundhed

 

Bruger i miljø- og sundhedsvenlig lak i jeres møbler?

Alle vores overfladebehandlinger til forsegling af fyrretræ er vandbaserede. Vandbaserede overfladebehandlinger er velegnede til de afslebne og ubehandlede træoverflader og er testet i henhold til den europæiske Norm EN 73.

Vandbaserede overfladebehandlinger er miljø- og sundhedsvenlige. Det er vigtigt for os, at du kan føle dig tryg ved, at dine børn har det godt i et møbel fra LIFETIME Kidsrooms. Derfor bruger vi altid bruger miljø- og sundhedsvenlig lak til overfladebehandling.

Overfladebehandlingen, vi bruger hos LIFETIME Kidsrooms, er derfor ikke skadelig for børn eller miljø. På samme tid er overfladebehandlingen ikke skadelig ved påføring, hvilket bidrager til et sundt arbejdsmiljø på vores danske fabrik.

Vi går ikke på kompromis med hverken kvalitet, sundhed eller miljø. Vores overfladebehandlinger forsegler træoverfladen på effektiv vis, samtidig med, at vores behandlinger ikke belaster miljø, indeklima og sundhed.

Producerer LIFETIME Kidsrooms ansvarligt og bæredygtigt?

Al den elektricitet, vi bruger på vores fabriks- og kontorområde i Højer, stammer 100 procent fra vindmølleenergi. Med certifikater fra europæiske vindmøller opnår vi et CO2-neutralt elforbrug og støtter omstillingen af vedvarende energi.

Hele vores fabriks- og kontorområde opvarmes af restmateriale fra møbelproduktionen. Vi bruger udelukkende overskudstræ til opvarmning af vores hovedsæde i Højer. Det er vigtigt for os, at intet går til spilde i produktionen.

 

Handelsbetingelser 

 

Hvordan foregår betalingen på LIFETIME Kidsrooms webshop?

Alle priser er opgivet inkl. moms og i danske kroner. Du kan betale med Dankort, Visa-Dankort, Visa, MasterCard, kort fra Forbrugsforeningen og via MobilePay. Vi tager ikke gebyrer. Du modtagere en ordrebekræftelse pr. e-mail. Betalingen bliver ikke trukket før vi afsender dine varer. Faktura sendes til din e-mail.

Hvor lang tids garanti har jeg på produkter fra LIFETIME Kidsrooms?

Vi tilbyder en konstruktionsgaranti på 5 år på alle vores senge i vores sortiment, dog undtaget senge fra programmet Cool Kids. Vi tilbyder også en 5 års garanti på alle madrasser fra LIFETIME Kidsrooms.

Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret ifølge købeloven. På alle varer, udover senge og madrasser, har du 2 års reklamationsret hos LIFETIME Kidsrooms. Den udvidede 5-årige garanti gør sig gældende ved køb af senge og madrasser.

Hvor lang er leveringstiden fra jeg bestiller på LIFETIME Kidsrooms?

LIFETIME Kidsrooms forventer - ved levering af møbler - en 7-14 dages leveringstid fra bestillingsdag til levering på din private adresse. Hvis din bestilling er forsinket, vil du blive kontaktet på mail eller telefonisk af vores kundeserviceafdeling. Kundeservice er ikke åben i weekender og på helligdage.

Hvad gør jeg, hvis mit møbel går i stykker?

Når du, som forbruger, handler hos LIFETIME Kidsrooms, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, penge retur eller afslag i prisen. Dette afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor sikkert er det at handle hos LIFETIME Kidsrooms?

Når du betaler med betalingskort eller kreditkort bliver dine kortoplysninger sendt direkte til DIBS (Dansk Internet Betalingsservice). Al kommunikation mellem dig og DIBS er krypteret, så ingen kan opsnappe de informationer, du indtaster. Derfor er sikkerheden på samme høje niveau, som når du hæver penge i en Dankortautomat.

Hvad koster det at få leveret møbler til mit hjem?

Du kan, uden omkostninger, afhente dine varer på Højervej 16, 6280 Højer. Hvis du ønsker at få dine varer leveret til din private adresse i Danmark (på alle brofaste øer), bliver dine varer leveret af vores transportpartner fra Thor Trans. Ved levering af møbler opkræves et leveringsgebyr på 390 kr. En medarbejder fra Thor Trans vil kontakte dig telefonisk dagen inden levering.

Ved mindre forsendelser som sengetøj, lamper, tæpper og accessoires sender vi med GLS. Leveringsomkostningerne er på 65 kr. Leveringsomkostningerne bestemmes ud fra varens størrelse. Alt efter varens størrelse betaler du 65 kr. eller 390 kr. i leveringspris. Den specifikke leveringspris oplyses forinden købet af varen på vores webshop.

Hvad gør jeg, hvis jeg fortryder mit køb?

Du har, som forbruger, 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Når det drejer sig om en ordre, hvor flere varer er bestilt, og nogle leveres enkeltvis, træder fortrydelsesfristen først i kraft, når den sidste vare er i din fysiske besiddelse.

Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil sende mine varer retur?

Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse. For at være sikker på at modtage alle dine penge retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Nogle varer kan, i kraft af deres art, ikke returneres med normal post. Dette gælder møbler, som ikke kan sendes med GLS. 

Ved returnering af møbler beder vi dig kontakte Thor Trans, som kan afhente og returnere dine møbler. Du kan finde kontaktinformation for Thor Trans på www.thortrans.dk. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til 450 kr.

Hvordan tilbagebetales købsbeløbet, hvis jeg fortryder mit køb?

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse (som du hæfter for) fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 7 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale, eller fra vi har modtaget evt. returnerede møbler. Omkostninger til returforsendelse refunderes ikke. Leveringsomkostninger i forbindelse med dit køb refunderes heller ikke.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i at modtage anden tilbagebetalingsmetode.

 

Hjælp og kontakt 

 

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har behov for hjælp og vejledning?

Hvis du har spørgsmål til vores produkter, kan du ringe på +45 74 78 22 58. Vores telefontid er mandag – torsdag fra 08.00 – 16.00 og fredag fra 08.00 – 16.00. Du er altid velkommen til at kontakte os på webshop@lifetime.dk. Vi bestræber os altid på at besvare din henvendelse så hurtigt som muligt.

Jeg har mistet min monteringsvejledning. Hvad gør jeg?

På vores hjemmeside finder du monteringsvejledninger for alle møbler. Vejledningerne åbnes som PDF-format og printes let.